روانشناسی / تفکر مثبت
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست

همیشه بگو : من از همه پولدارترم!

سعادت و یا عدم سعادت ما، نتیجه تفکر ماست. ذهن انسان و چگونگی باورهای او تعیین کننده کیفیت زندگی اوست، و ذهن ما بسته به شیوه ای که برای تربیتش اتخاذ می کنیم ما را ثروتمند یا فقیر نگه می دارد.
فقر، نتیجه تفکر فقیرانه است. اگر ثروت می خواهید نوع تفکر خود را عوض کنید.
تصور کنید یکی از دوستانتان همیشه مقروض است و معتقد است که تا ابد برای پرداخت بدهی های خود در تنگنا خواهد بود.
او به احتمال، فقط داوطلب انجام کارهایی است که حقوق و مزایای بسیار کمی دارند؛ زیرا او این جایگاه را برای خودش پذیرفته است.
به احتمال زیاد او فقط با کسانی می تواند ارتباط نزدیک داشته باشد که هم طبقه خودش باشند؛ زیرا، تنها در مصاحبت با این نوع آدمها احساس راحتی می کند. او به خودش تلقین کرده است که زندگی دشوار و طاقت فرساست و با دوستانی که انتخاب کرده است دیگر کوچکترین انگیزه ای برای تغییر این عقیده ندارد.
ما در زندگی چیزی را به دست می آوریم که انتظارش را داریم. بنابراین فردی که انتظار تنگدستی را دارد، همان نصیبش می شود. او همواره این جمله را در ذهن خود تکرار می کند: " هی! تو هیچوقت پولدار نمی شوی. "
به احتمال، خود او به این نکته پی برده است که هر وقت پول غیر منتظره ای به دستش می رسد، بلافاصله خرجش می کند، چون فکر می کند که حالت عجیبی دارد و بهتر است به وضعیت عادی یعنی بی پولی برگردد.
او ممکن است با خودش فکر کند: " من هیچوقت پولدار نخواهم شد، زیرا تحصیلات خوبی نداشته ام. "
اگر تحصیلات عالی شرط ثروتمند شدن است باید تمام اساتید دانشگاهها میلیونر باشند. اما بسیاری از تحصیل کرده ها هم هسنتد که همیشه جیبشان خالی است و بالعکس مردم کم سوادی که ثروت های افسانه ای داشته اند.
شاید او فکر کند که برای ثروتمند شدن شغل مناسبی انتخاب نکرده است. خوب! خیلی ها برای شروع، یک شغل مکمل هم پیدا می کنند و یا کار خود را عوض می کنند.
ممکن است دوست شما فکر کند که زمان، کلید حل این مشکل است. او فکر می کند که وقت کافی برای ثروتمند شدن ندارد. در این صورت باید گفت که همه ما همین زمان را در اختیار داریم. 24 ساعت در شبانه روز! نه بیشتر و نه کمتر. در واقع باید گفت یکی از منابعی که به طور مساوی در اختیار تمامی انسانها قرار گرفته است زمان می باشد. این ما هستیم که باید با مدیریت زمان از آن به خوبی و در جهت پیشبرد اهداف مان استفاده کنیم.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب