پذیرش اشتباه
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست
پذیرش اشتباه:
نشانه یک مدیر بزرگ این نیست که از بروز اشتباهات جلوگیری کند، این است که وقتی مرتکب اشتباهی می شود، از آن درس بگیرد.
مسئله این است که یک مدیر چگونه می تواند از یک اشتباه بعنوان فرصتی برای نشان دادن آسیب پذیری و در عین حال قدرت خود استفاده کند.
بر اساس گفته های «مایک زیزوفسکی» استاد بسکتبال دانشگاه و نویسنده کتاب «هدایت قلبی» وقتی یک مدیر اشتباهی مرتکب می شود و آن را نمی پذیرد، به نظر دیگران انسانی متکبر است و اعتمادی بر او نیست.
پذیرفتن اشتباه هایتان نشان می دهد که شما به روابطی که ایجاد کرده اید باور دارید. اطرافیان شما باید بدانند که شما نیز انسانید. آنها باید بدانند که شما به آنها و به مدیریت خود اعتماد دارید که بگویید: «معذرت می خواهم، من نتوانستم این کار را خوب انجام دهم. خودم مسولیت آن را قبول می کنم.» یا برعکس این را بگویید: «می دانم که مشکلات زیادی به خاطر اینکه نتوانستیم به فلان هدف دست پیدا کنیم ایجاد شده است، اما من به عنوان مدیر تیم این مسولیت را قبول می کنم و ما به عنوان یک گروه می توانیم همه چیز را دوباره درست کنیم. حالا تو فکر می کنی برای بهبود مشکلاتی که ایجاد کرده ایم چه کار می توانیم بکنیم؟» آنچه در هر دو این گفته ها ثابت است قبول مسولیت است. آنچه متغیر است این است که برای ادامه راه خودتان گروه را هدایت کنید یا از افراد گروه کمک بگیرید.
چه چیز اینگونه ارتباط سخت است؟ آیا باید روی چیزی خطر کنید؟
اما زمانی با خطر بزرگتری روبرو می شوید که بفهمید همه اطرافیان شما، چه داخل و چه خارج سازمان، تصور کنند که شما باید برای آن اشتباه خاص قبول مسولیت کنید. پس از خودتان بپرسید:«آیا من اشتباهات کاری ام را قبول می کنم؟» و اگر این طور نیست قبل از اینکه دیر شود از همین امروز شروع کنید. آن وقت ببینید که اطرافیان شما چه واکنشی به این اقدام شما خواهند داشت؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:پذیرش اشتباه,موفقیت,مدیریت,روانشناسی,
ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب