انگیزه ای برای حرکت
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست
انگیزه ای برای حرکت:
می خواهید از شنبه ورزش کنید، از شنبه رژیم بگیرید، از شنبه زبان انگلیسی تان را تقویت کنید، سراغ کتابهای نخوانده و خاک گرفته کتابخانه بروید، همین شنبه به یکی از دوستان قدیمی سری بزنید. اما به دلایل بسیار این کار را نمی کنید.
برای این کار شما نیاز به انگیزه دارید. موارد زیر می تواند این انگیزه را در شما ایجاد و تقویت کند:
1.سبب انتخاب هدف را به خودتان یادآوری کنید که چرا می خواهید به این هدف برسید؟ این کار علت کارهایی که انجام می دهید را به شما یادآوری می کند.
خیلی طبیعی است که گاهی فعالیتمان کم شود؛ دلیل آن فراموش کردن اهدافمان است. یک بهانه برای یادآوری هدف، تنها چیزی است که ما برای تقویت انرژی و تلاش دوباره به آن نیاز داریم.
2.آن را به شکل عادت درآورید: وقتی به مقصد و هدفتان رسیدید، سعی کنید به انجام دادن آن عادت کنید و آن را جزئی از برنامه روزمره تان قرار دهید. اگر این هدف، ورزش یا تغذیه مناسب است، آن را ادامه دهید؛ اگر کار و تلاش برای پیشرفت و ارتقای شغلی یا چیز دیگری است، آن را جزئی از برنامه روزمره تان قرار دهید. وقتی به انجام کاری عادت کنید، آن کار به شکل طبیعت دوم شما در می آید و دیگر لازم نیست به آن فکر کنید.
برای ایجاد انگیزه، جملات امیدبخش زیر را با هم مرور می کنیم:
      معجزه یا قدرتی که موجب می شود عده کمی به پشرفت های بزرگ برسند، این است که آنها متوجه خلاقیت، پشتکار و مداومت موجود در قدرت تلقین شده اند.              مارک تواین
     بیشر افراد فرصت ها و موفقیت ها را از دست می دهند، چون فرصت های طلایی در کارها و روزمرگی های زندگی، پنهان شده و دیده نمی شوند.                      توماس ادیسون

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:موفقیت,انگیزش,هدف,انتخاب,
ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب