فرمول خوش شانس شدن
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست

 

 

خوش شانس شدن فرمول دارد؟
 
 
شانس، همان تصادف یا اتفاق است و شامل رفتارهایی است که گاهی اوقات درب اثر تصادف و حوادث غیرمنتظره به وجود می آید. معمولا اعتقاد بر این است که افراد، خودشان شانس شان را می سازند و برای به دست آوردن آن قدم برمی دارند.
 
به این معنا، خوش شانس بودن یعنی اینکه رفتارها، اتفاق ها و حوادثی که برای فردی رخ می دهد، مثبت باشد؛ بدون آنکه تلاشی برای آنها انجام دهد یا حداکثر، تلاش کمی برای آنها انجام داده باشد. به عنوان نمونه، اگر فردی از بین هزاران سرمایه گذار در بانک، برنده شود؛ به او خوش شانس گفته می شود. این قبیل پدیده ها در اثر قرعه کشی انجام می شود و اتفاقاتی غیرقابل پیش بینی هستند. اما وقتی فردی نتواند برای رسیدن به اهدافش برنامه ریزی کند و در نتیجه به آنها نرسد، دیگر نمی توان اسم این را بدشانسی گذاشت؛ همان طور که اگر موفق هم بشود، در اثر کار و تلاش بوده است، نه شانس و اقبال. در واقع، شانس یعنی اینکه فرد، زمینه های حداقلی برای رسیدن به موفقیت را ایجاد کند.
 
حال چه کنیم تا فرد خوش شانسی باشیم یا به این خوش شانسی برسیم؟ جواب ساده است. باید حداقل تلاشی که به بروز موفقیت و رفتارهای مثبت منجر می شود، انجام دهید. این رفتارها در هر حوزه ای خاص همان حوزه هستند. به عنوان نمونه، موفقیت در کنکور، مستلزم تلاش و مطالعه است. در مسایل مالی، سرمایه گذاری هر چند اندک، مدیریت مالی یا حتی یک فکر خوب، تاثیرگذار است.
 
در ازدواج، خوب گشتن و خوب تصمیم گرفتن و خوب فکر کردن، مهم است. باید بدانید شانس حتما به رسیدن به نتایج خوب یا اهداف گفته نمی شود. گاهی شانس یعنی اینکه شما مشاوری در زندگی تان داشته باشید که شما را در انتخاب همسر راهنمایی کند. داشتن این مشاور در کنار خود یعنی شانس. اینکه ازدواج کرده ایم یا نکرده ایم؛ شانس نیست بلکه باید شانس بیاوریم که چه فردی در کنار ما قرار بگیرد. حال، این همسر خوب چگونه در کنار ما قرار می گیرد؟ با تفکر، تعقل، هم اندیشی و مشورت گرفتن از دیگران.
 
بنابراین شانس شامل مجموعه عواملی است که انسان را به یک هدف عالی هدایت می کند. مساله بعدی تاثیر افکار ما در بروز موقعیت ها و فرصت های مناسب برای رسیدن به موفقیت است. در پدیده های فکری، معمولا افرادی که نگاه مثبتی دارند، در شکل گیری و بروز رفتارهای مثبت موفق ترند. ولی افراد بدبین و کسانی که نگاهشان به زندگی منفی است و خودشان را حقیر و کوچک، بدشانس و ذلیل می دانند (چون پیام هایی که از مغزشان ساطع می شود منفی است) معمولا به موفقیت خاصی دست نمی یابند و این عدم موفقیت نیز بر افکار منفی آنها می افزاید.

نظرات شما عزیزان:

llllll
ساعت21:12---23 فروردين 1390
مر30

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 23 فروردين 1390برچسب:شانس,موفقیت,خوش شانسی,بدشانسی,فرمول خوش شانس شدن,
ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب