در جاده موفقیت
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست
در جاده موفقیت:
مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به شهر موفقیت می توان طی کرد. که در زیر به چند مسیر اشاره شده است:
1.همیشه برنامه های بلند مدت را داشته باشید، حتی اگر آن را هر روز تغییر دهید. نفس برنامه ریزی برای زندگی، خود به تنهایی با ارزش است و تغییر دادن آن به ما کمک می کند که چیزهای جدیدی یاد بگیریم.
2.اشتباه کنید: ممکن است در اولین تلاش خود مرتکب اشتباهات زیادی شوید اما کارتان را پیش ببرید و تمام کنید. اشتباهات خود را یادداشت کنید و سپس دوباره به کار بپردازید و این بار از تکرار اشتباهات جلوگیری کنید. به گفته شکسپیر که می گوید:" تردیدهای ما خائن اند و با ترس از شکست، ما را از موفقیت دور می کنند."
3.عواملی که در ضمن کار سبب افزایش مهارتهایتان شده اند را یادداشت کنید و گاهی به آنها مراجعه کنید تا برایتان مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به شهر موفقیت می توان طی کرد. که در زیر به چند مسیر اشاره شده است:
به عادت تبدیل شوند.
4.به مسائل از زوایای مختلف نگاه کنید: چنانچه می خواهید مسئله ای را حل کنید راههای مختلفی را امتحان کنید و اگر راه اول را به هر دلیلی مناسب تشخیص ندادید، راه دوم را امتحان کنید. ایده ها و تصورات را از دیدگاههای مختلف بررسی کنید و نظرات افراد ماهر را مدنظر قرار دهید. برای مثال: آیا کسی که در چین رشد کرده و بزرگ شده با کسی که در ایرلند متولد و بزرگ شده است مثل هم فکر می کنند؟
5.آرامش خود را حفظ کنید: خویشتن داری به شما کمک می کند تا منصف و بی طرف باقی بمانید و بهتر فکر کنید. چنانچه به بحث و مجادله بپردازید و خونسردی خود را از دست بدهید، توانایی خود را برای منطقی و عادلانه فکر کردن از دست خواهید داد.
6.در جستجوی حقیقت باشید: هرکسی که خوب فکر کند قبل از هر قضاوتی در جستجوی حقیقت است. از خود سوال کنید که آیا تمام حقایق را به طور کامل در دسترس دارید؟ آیا کمبودی در اطلاعاتتان وجود دارد که شما را از حقیقت و یا راه حل مسئله دور کند؟
7.چنانچه در موردی شک دارید، به طور حتم سوال کنید. هرگز از سوال کردن نهراسید.
8.مردم را درک کنید: آیا کسانی که با شما صحبت می کنند همیشه این تصور را دارند که باید حرفشان را از راهی به شما ثابت کنند؟ به راستی علت تصور آنها چیست؟
9.تجربه مهمترین مرجع است: چنانچه مطلبی را می شنویم باید ببینیم آیا به واقع در زندگی ما اتفاق افتاده است یا نه؟
10.همیشه به خاطر بسپارید که بیشتر حقایق نسبی اند و بین حقیقت و عقیده تفاوت وجود دارد. کلمات را با احتیاط و دقت به کار ببرید و هیچگاه خود را گول نزنید. فکر نکنید که باید همیشه دنباله رو مردم باشید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 16 فروردين 1390برچسب:موفقیت,اقتصاد,مدیریت,پیشرفت,
ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب