موفقیت / رهبر نترس
مدیریت. موفقیت. داستان کوتاه. شعر و...
به نام دوست که هر چه داریم از اوست

چطور رهبری نترس باشید

 

رهبر بودن یعنی باید شجاع و نترس باشید که البته گفتن آن بسیار راحت‌تر از عمل کردن آن است. از این گذشته، همه ترس‌های مخصوص خودشان را دارند و رهبران هم از این قائده مستثنی نیستند. اما با وجود این ترس‌ها، راه‌هایی هم برای غلبه بر آنها و تبدیل شدن به یک رهبر نترس وجود دارد.

اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ترس‌هایتان را بشناسید. بد نیست که ترس‌هایتان را جایی یادداشت کنید و در ثبت آنها با خودتان صادق باشید. این ترس‌ها می‌تواند ترس‌های مربوط به زندگی خصوصیتان اگر جلویتان را برای اینکه یک رهبر موثر باشید می‌گیرد، هم باشد.

خلاص شدن از شر ترس‌ها

وقتی ترس‌هایتان را شناختید، راهتان را برای از بین بردن آنها شروع کرده‌اید. دلیل آن این است که اولین قدم همیشه کنار آمدن با پذیرش مشکل است. اگر ترس‌هایتان را انکار می‌کنید، هیچ راهی برای اینکه یک رهبر نترس باشید پیش رویتان نیست. برای صادق بودن در این مورد باید تواضع داشته باشید و خلاص شدن از دست آنها، در مرحله دوم کار است.

حالا، برای اینکه روی این ترس کار کنید باید نقشه‌ای بچینید که اینقدر شجاع شوید که بر آنها غلبه کنید. در این نقطه از خودتان سوال کنید که چطور باید بعنوان یک رهبر این ترس‌ها را از زندگیتان بیرون کنید و اینکار را با آگاه شدن از نمونه‌ اتفاقاتی که این ترس‌ها بر شما، احساسات و قضاوتتان بعنوان یک رهبر غلبه کرده‌اند می‌توانید انجام دهید.

هربار که می‌بینید که تحت‌تاثیر ضربه‌ای که یکی از ترس‌هایتان به شما وارد آورده عمل می‌کنید، سعی کنید با یکی از راه‌حل‌های ممکنی که در برنامه و نقشه‌تان لیست کرده‌اید بر آن غلبه کنید. اگر دیدید نمی‌توانید همان لحظه بر ترستان غلبه کنید، با خودتان صبور باشید. یادتان باشد که این چیزها زمان می‌برد و خیلی زود متوجه می‌شوید که خیلی از ترس‌هایتان را می‌توانید ساده‌تر از بقیه از بین ببرید. درنتیجه، گاهی اوقات به یک آزمون و خطا تبدیل می‌شود و پشتکار و استقامت رویکردی خوب برای یادگرفتن نحوه برخورد با ترس‌هاست.

به خودتان پاداش دهید

با برخورد با ترس‌ها، خود را صاحب قدرت و خرد می‌کنید. اما خیلی مهم است که پیروزی خود بر ترس‌هایتان را هم تشخیص دهید. برای اینکه در این زمینه پشتکار پیدا کنید، باید برای تبدیل شدن به رهبری بهتر به خودتان پاداش بدهید. می‌توانید با جایزه دادن به خود یا انجام کارهایی که موجب لذت و شادیتان است اینکار را بکنید. با این روش، می‌توانید با دیدی بهتر به آینده برای غلبه بر ترس‌های بیشتر نگاه کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط کاظم احمدی
آخرین مطالب