کلاه ایمنی
رييس يك كارخانه بزرگ معاون خود را احضار و به او می گويد: «روز دوشنبه، حدود ساعت 7 غروب، ستاره دنباله دار هالی ديده خواهد شد. نظر به اينكه چنين پديده ای هر 78 سال يكبار تكرار می شود، به همه كارگران ابلاغ كنيد كه قبل از ساعت 7، با به سر داشتن كلاه ايمنی ، در حياط كارخانه حضور يابند تا توضيحات لازم داده شود. اما در صورت بارندگی مشاهده هالی با چشم عريان (غير مسلح) ممكن نيست و در كارگران را به سالن نهارخوری هدايت كنيد تا از طريق نمايش فيلم با اين پديده شگفت آشنا شوند.»
معاون خطاب به مدير توليد مي گويد:
جمله روز
جای تاسفه ! بسیاری از ما بی دلیل غمگینیم ، اما برای شاد بودن ، حتما دلیل می طلبیم !
جمله روز
هر گاه به انتخابی دست می زنید ،این دو سوال را از خود بپرسید :
1. عواقب این انتخاب چه خواهد بود ؟
2. آیا برای من و اطرافیانم توفیق و شادمانی به بار خواهد آورد ؟
جمله روز
کاری نکنیم که فردا روی سنگ قبرمان بنویسند : کسی زیر این خاک خفته است که همواره تصمیم داشت فردا شاد باشد و کارهای خوب انجام دهد !
یک برنامه کاری داشته باشید
شما علاقهای دارید که میخواهید آن را به کارتان تبدیل کنید. هرچقدر هم که درمورد این کار کوچکتان اشتیاق داشته باشید، اگر برنامه درست و مناسب برای شروع و اجرای آن نداشته باشید، موفق نخواهید شد.
جمله روز
اگر معنای خوشبختی ، آسایش جسم و بی خیالی است ، پس خوشبخت ترین موجود روی زمین ، یک گاو هلندی است !
بیصدا شیپور
بیا بار دگر ای اشغری مردانه برخیژیم و با منقل نیاویژیم و طرحی نو درانداژیم و بنیادش برانداژیم و آتش را درون حُقه انداژیم و...
جمله روز
همه کارها بر وفق مراد کسانی است که ایمان و اعتقاد به خود دارند و ترس و تردید به خود راه نمی دهند !
میهمانی
منعقد بود یکی مجلس مهمانی بسیار مجلل که در آن گشته مهیا ز غذاهای گوارا و پلو ها و خورشهای مهنا و بسی قاب پلو بود و چلوبود که هر سوی ولو بود.
جمله روز
دعای هر روزتان این باشد : با دلی سرشار از اشتیاق الهی ، برای آنچه که دارم برکت می طلبم و با شگفتی به فزونی آنها می نگرم!
جمله روز
به خاطر بسپارید: برای خود ارزش بسیار قائل شوید، مهم نیست که چه اتفاقی رخ می دهد!
فروشنده خوبی باشید!
کتاب ها و فیلم های زیادی در رابطه با اینکه چطور فروشنده ای خـوب بـاشـیم وجود دارد. اما مشکل اینجاست که اکثرایـن کـتاب ها مسـئله را از دیـدگـاه بسیار باریک بینانه ای بررسی می کنند. فروش و عرضه اطلاعات، کاری است که همه به طور منظم انجام میـدهنـد: برخی افکار و اطلاعات خود را بـعنوان اسـاتید دانشگاه ها در اختیار شاگردانشان می گـذارنـد، بـرخـی در شـرکـت هـا و اجتماعات همگانی عـقـایـد خـود را عـرضـه مـی کنــند و برخی افکارشان را به مشتریان آتی می فروشند.